Vitaminer

Jag försöker ju äta så näringsrik mat som möjligt men det är ändå svårt att få i sig alla de vitaminer som man behöver under en hel dag, speciellt när det gäller omega 3 fiskolja. Jag försöker lägga in så mycket fisk som möjligt men ibland tar man något annat som man är sugen på istället. 

Fiskoljan är ju bra för både hud, naglar och hår och min frisör har tipsat om det just när det gäller håret. Jag vet när jag var yngre så var jag väldigt duktig på att få i mig kapslar med fiskolja men har börjat lite smått igen. 

Så till morgonen tar jag 2 st kapslar med fiskolja (jag köper den dyrare varianten som kostar runt 60 kr för 60 kapslar, så det håller i en månad ungefär), sen tar jag 1 st "kvinna" tabletter som innehåller allt som en kvinna behöver. 

Till frukosten dricker jag även en brustablett med A, B, C, D och E vitaminer och till kvällen dricker jag ett glas med extra järn och C vitaminer. Jag har i alla fall känt mig piggare och mer allert, sen om det beror på det vet jag inte. Men som sagt det är aldrig fel att få i sig extra vitaminer, speciellt nu på vintern! 







Är ni osäkra om ni behöver äta extra vitaminer eller i någon form så gå in och sök på vitaminbrist eller liknande. Eller sök på varför man ska äta tillskott, internet är verkligen fantastiskt så sätt! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

misstrong.blogg.se

Fröken Stark

RSS 2.0